این بسته‌ بندی لوکس است.

بسته‌بندی لوکس دلسلات
آنچه در این مطلب می‌خوانید :

، ۱۰ نشانه کلیدی بسته‌ بندی لوکس را در زیر خواهید خواند:

۱. تعامل در بسته‌ بندی لوکس

تعامل ایجاد لذت بصری در مخاطب است. این لذت بصری از طریق ایجاد انگیزه برای جستجوی جزییات پنهان لایه های مختلف بسته‌بندی لوکس به وجود می‌آید. این یک تجربه شیرین از برند است.

با استفاده از نکاتی مانند ساختار های پاپ آپ، زبانه هایی برای بیرون کشیدن محصول، استفاده غیر معمول از مواد، استفاده از جیر و مخمل، بند برای بستن جعبه و … است. می‌توانید تعامل با کاربر را بهبود دهید. اینکه شما چگونه و در چه زمانی کاربر را به سمت این تعامل راهنمایی می‌کنید، مهمترین بخش فرآیند است. که احساس آن توسط کاربر بسیار حیاتی و مهم است.

۲.شیوایی

صدای بسته‌بندی لوکس بسیار مهم است. صدای لولا‌ها، صدای سلفون، صدای کشویی جعبه های دو تکه، صدای پاره شدن بسته های بلیستر (مانند بسته باطری) فرصت‌هایی است که در اختیار شما قرار گرفته است. شما شیوایی بسته بندی خود را از طریق انتخاب متریال مناسب و فرآیند تولید آن می‌توانید کاهش یا افزایش دهید. آهنگ خاص برند را به گوش همه برسانید. مواد نازک گام بالاتری داشته و حال آنکه مواد ضخیم اینگونه نیستند. صدای سلفون در مقایسه با صدای کیف خرید با کاغذ گرماژ بالا متفاوت است، هر چه سنگین تر، تن عمیق تر.

۳.گلبویی

بو و عطر عنصری است که در لایه های زیرین برند برای شناسایی در محیط های خرده فروشی از آن استفاده می‌کنند. البته این تجربه در بیشتر خرید های آنلاین که با بسته بندی انبار به دست کاربر نهایی می‌رسد، با بوی غالب جعبه کارتنی محافظ از بین می‌رود.یک بسته بندی که به نحوه بازشدن و قدرتنمایی المان‌های مختلف در آن فکر شده، کاربر را به فضایی خاص می‌برد. و جدای از محیط لحظات تکرارنشدنی را با آن عطر منحصر بفرد ایجاد می‌کند.

۴.نوازش

شما بسته بندی لوکس را  از راه لمس کردن نیز میتوانید بشناسید. زاویه های خم ۹۰ درجه دقیق و تیز روی جعبه ها یا کیف ها، خمش نرم بطری عطر همگی نقاط تماسی برای ارتباط با بسته بندی هستند. نحوه دسترسی به محصول را از هیچ راهی بهتر از چشم ها نمی توان بررسی و مطالعه کرد، مثلا آیا مصرف کننده می تواند به راحتی محصول را با حالتی رومانتیک از جعبه خارج کند، یا نیاز به فشار یا این قبیل مسایل دارد؟ خم های دقیق و تیز و نحوه دسترسی به محصول عواملی است که از کیفیت و دقت ساخت صحبت می‌کند و این هردو باهم یعنی تجمل در بسته بندی.

۵.بساوا

اجازه دهید انگشتانتان قدم بزنند.  حسی که یک برند خاص در تجربه لمس بسته بندی‌ لوکس به شما می ‌دهد را بشناسید. یکی از راه های کلاسیک ایجاد این حس همراه کردن امباس کلی کاغذ بدون روکش (آنکوتد) با هات استامپ متالیک یا خیلی براق است. ایجاد کنتراست و تباین در هنگام لمس از طریق این فینیشینگ ها کاری است که بسیاری از برندها انجام می‌دهند.

۶.بستار

روبان ساتنی که به عنوان اولین عنصر دیداری از بسته بندی هنگام بازکردن آن حس لوکسی را منتقل می کند. بسته بندی های قالب خورده با بستار متفاوت علاوه بر ایجاد تمایز با سایرین  می‌تواند به بسته بندی وزن بصری داده و آن را در خانه کاربر ماندگار کند. محصولات مصرفی در بسته بندی های ایمن، در فروشگاه، و روی طبقات مغازه ها عرضه می‌شوند. محصولات لوکس دقیقا در نقطه مقابل قرار داشته، یعنی نیاز به طراحی دقیق دارند. که لایه به لایه خود را به مصرف کننده عرضه کند و بتواند تا رسیدن او به محصول، کاربر را وارد فضای خاص برند کند.

۷.تباین پرداخت

نور با پرداخت ها و مواد، متفاوت برخورد می‌کند. همیشه از جریان نرم و ساده نور، رنگ یکنواخت، و توزیع متوازن آن روی سطح بسته بندی، صرف نظر از بافت متریال، اطمینان حاصل کنید. می توان بین سطح مات و یو وی براق، کنتراست ایجاد کرد یا از فویل داغ برای ایجاد بازتاب ساده نور به محیط استفاده کرد.

۸.اصالت

کاغذهای خاص و فابریک و یا مواد استوک بر پرستیژ بسته‌بندی شما موثر هستند. ترند‌های مینیمالیستی کنونی در طراحی بسته بندی، که شکلی از تجمل محتاطانه را همراه دارد. با آغاز رکود اقتصادی شکل گرفت. و در ادامه به سمت راهبرد پسا رکود حرکت کرد. برندهای با پرستیژ، روی نمایش و ایجاد حس اصالت خود و انتقال آن به مخاطب تمرکز دارند که به نوعی بیانگر داستان برند نیز هست.

۹.غیرمنتظره بودن بسته‌ بندی لوکس

خلق فضایی رمز آلود، شاعرانه و ایجاد تعلیق با استفاده از یک فرآیند آشکارسازی، خط باریک میان بسته بندی فاخر با بسته بندی بازاری است. فکر این که فورا بسته را بازکنیم و محصول را ببینیم، خیلی حسرت ها را به دل آدم می‌گذارد. به عنوان نمونه، برای ما ارجح است که پس از باز کردن درب رویی جعبه یک وقفه صورت بگیرد. بعد برای ایجاد حس حیرت و شگفتی یک پوشش شفاف به نرمی روی محصولی را که با برداشتنش کاربر لبخند می‌زند بپوشاند. طراحی فرآیند آشکار‌سازی بی برنامه، میزان نارضایتی خریدار و آمار برگشت کالا را افزایش می دهد. چرا که کاربر حس می‌کند، چیزی که دریافت کرده ارزش پولی را که پرداخته نداشته است. در اینصورت برند و محصول هر دو زیر سوال خواهند رفت.

۱۰.پایش مرغوبیت در بسته‌ بندی لوکس

بسته‌بندی حرف آخر را در القای حس لوکس بودن می‌زند. اصلا مهم نیست که طرح شما تا چه اندازه در عکس ها و یا روی نمایشگر حس تجمل و لوکس را القا می‌کند. شرایط اقلیمی بر روی محصول و بسته‌بندی تاثیر دارد.

رطوبت در طراحی بسته‌بندی تاثیر دارد. آیا مواد اولیه شما از منطقه‌ای مرطوب به آب و هوای خشک آمده است؟ یا بالعکس. آیا به راه کاغذ توجه کرده اید؟ یا محاسبات دقیق برای جلوگیری از تاب خوردگی، حباب دادن، پشته دادن، پرز دادن و … را در نظر گرفته اید؟ درک صحیح فرآیند کنترل کیفیت در هر مرحله عاملی است که باعث موفقیت یا شکست انتقال حس لوکس بودن در بسته بندی شما خواهد شد.